لنت جلو و عقب خودروهای ( ریو ، تیبا ، 405 ، پراید ، سمند EF7 ،206 ، ال 90 ) - Tickstar

یک خودرو برای آن که به درستی حرکت کند بهتر است در بازه‌های زمانی مشخصی بررسی شود تا از نظر لاستیک، روغن ترمز، لنت ترمز یا دیگر قطعات به کار رفته در آن مشکلی نداشته باشد. در میان این قطعات مهم لنت ترمز یکی از با اهمیت‌ترین آنهاست. امروزه کمتر کسی را میبینیم که وظیفه اصلی لنت ترمز که کاهش سرعت و توقف خودرو است را نداند، اما در عین حال شاید افراد زیادی هستند که با جزئیات آن آشنایی کاملی نداشته باشند. سالهاست که دگرگونی این قطعه سبب پیشرفت سیستم ترمز در خودرو‌ها شده است و همه ما بدون اینکه از آن آگاه باشیم هر روزه با آن سروکار داریم.

لنت ترمز ارگانیک
لنت بدون آزبست ارگانیک به بیصدا بودن معروف است و این شاید بزرگترین مزیت آن باشد. این لنت در دما‌های پایین کارآمدتر است و ممکن است در دما‌های خیلی بالا عملا کارآیی خود را از دست بدهد چرا که امکان دارد تجزیه شود و در این صورت بوی بسیار بدی نیز تولید می¬کند. قابل توجه است که اینگونه لنتها سریعتر فرسوده میشوند به ویژه اگر در مسابقات به کار گرفته شوند.
لنت ترمز سرامیکی
لنتهای سرامیکی نیز از مزیت بیصدایی بهرمند هستند و درعین حال در میان انواع دیگر از عمر و دوام بالاتری برخوردارند. این نوع لنت ها در دما‌های بالاتر کاملا موثر عمل می کنند و در تمامی مناطق آب و هوایی کارکردی عالی دارند. صنایع جدید خوروسازی در دنیا لنتهای نیمه فلزی سرامیکی را به عنوان استاندارد واقعی معرفی کرده و تا سال ۲۰۱۲ بیشتر از پنجاه درصد وسایل نقلیه به این لنتها مجهز بوده‌اند. تنها گزینه ای که استفاده از لنتهای سرامیکی را محدود میکند قیمت آنهاست چرا که اینگونه لنتها گرانترین نوع موجود هستند.
لنت ترمز نیمه فلزی
لنت ترمز نیمه فلزی در این میان توانسته تعادل قابل قبولی بین مقاومت سایشی، صدا و کارکرد برقرار کند. اینگونه لنتها دومین نوع رایج مورد استفاده در خودرو‌های جدید میباشند چرا که کلیه خصوصیات مناسب را در خود جمع آوری کرده اند. ضمن اینکه لنتهای نیمه¬فلزی نسبت به انواع کاملا فلزی و ارگانیک از قیمت بالاتری برخوردارند.